Marktentree

Wil je de Duitse markt betreden, maar weet je niet hoe je dat moet aanpakken?

Lukt het je niet om met Duitse distributeurs of leads in contact te komen? Of merk je dat je er te weinig tijd voor hebt om de Duitse marktentree op te zetten? Laat mij je helpen!

Meer resultaat met een native speaker

Een cruciaal onderdeel van een export strategie is het benaderen van de potentiële klanten, maar acquisitie is lastig als je de taal niet goed spreekt. Als native speaker ligt voor mij de drempel lager om met Duitse klanten in contact te komen.

Daarnaast help ik je om de juiste Duitse partners te vinden. Het is een tijdrovende klus om bijvoorbeeld een geschikte distributeur, dealer, vertegenwoordiger of monteur te vinden, maar deze vakmensen helpen jou en je organisatie wél verder op de Duitse markt. Door de jaren heen heb ik een Duits-Nederlands netwerk opgebouwd, waardoor ik in veel delen van Duitsland inmiddels goede contacten heb. Contacten die ik graag inzet om jouw bedrijf te helpen met de marktentree in Duitsland.

Benut je kansen op de Duitse markt

De meeste opdrachtgevers zeiden precies hetzelfde tijdens onze kennismaking: “Ik wil de Duitse markt wel betreden, maar ik merk dat we het steeds uitstellen”. Met alles wat er in een bedrijf gebeurt, komen dit soort plannen al snel op een lager pitje te staan. En uiteindelijk komt het er misschien zelfs helemaal niet meer van, terwijl de Duitse markt vol kansen zit voor Nederlandse bedrijven.

Introductie bij potentiële klanten of distributeurs

Ik ga je helpen door overzicht te creëren en een sales traject op te zetten. Je krijgt strategisch advies met het antwoord op de vraag ‘Hoe positioneer ik me op de Duitse markt?’ en ik help je bij de praktische uitvoering. Denk hierbij aan het leggen van de eerste contacten met Duitse zakenpartners, dus het introduceren bij potentiële klanten of distributeurs.

Tip! Vraag de SIB subsidie aan

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) heeft een SIB subsidie voor organisaties die internationaal ondernemen. Succes in Duitsland is een door de RVO erkende adviseur, waardoor je voor deze dienst gebruik kunt maken van de SIB subsidie. Daarmee krijg je 50% van mijn werkzaamheden aan de marktentree vergoed.

Zo ga ik te werk

Dit is mijn werkwijze bij de marktentree.

1. Inventarisatie

We starten met het inventariseren van de huidige situatie om te kijken of er nog ‘huiswerk’ is voordat we de Duitse markt kunnen betreden. In deze stap komen de volgende onderdelen aan bod: interne en externe analyse, doelgroep omschrijving, USP’s, marktentree strategie, concurrentieanalyse, doelstellingen en vervolgstappen. Dit doen we tijdens een (video-)gesprek van 1 à 2 uur.

2. Voorbereiding

In de voorbereidende fase stellen we een longlist op met potentiële klanten/dealers/zakenpartners. Misschien heb je die al (deels) klaarliggen en anders pak ik dit voor je op.

3. Uitvoering

Ik neem via telefoon en e-mail contact op met de bedrijven uit de longlist om te achterhalen of er interesse is in een mogelijke samenwerking en koppel mijn bevindingen aan je terug.

Klaar voor Succes in Duitsland?

Wil je meer weten over de marktentree of wil je meteen een afspraak plannen? Dat kan!

Wat onze klanten zeggen