TAALSERVICE
Herzien of vertalen van website en verkoopmateriaal
Taalservice houdt meer in dan vertaling van Nederlands naar Duits. Om in Duitsland succes te hebben moet uw bedrijf een professionele uitstraling hebben. Uw website en uw offline marketing materiaal is uw visitekaartje. Met het gebruik van de juiste vakwoorden en klantgericht taalgebruik wekt u de eerste interesse. Het vertalen van dit promotiemateriaal in Duits, dat voldoet aan de standaard die gehanteerd wordt in het bedrijfsleven, kan een tijdrovende klus zijn. Een klein foutje is zo gemaakt en kan uw eerste indruk behoorlijk beïnvloeden.
Correspondentiecheck: herzien van offertes, e-mails en (nieuws-)brieven
Met uw offertes, mails en brieven laat u een bepaalde indruk achter bij uw klanten. Voor brieven en mails is het belangrijk dat alles er zo in staat zoals u het bedoelt. Duitsers vinden het belangrijk dat u in correct Duits communiceert en vinden meer dan in Nederland dat de communicatie het visitekaartje is van het bedrijf. Het zal dan ook weerslag hebben op hoe ze uw product of dienst zullen zien. Graag controleer ik of uw documenten aan de perfectionistische standaards van een Duits bedrijf voldoen.
Oefenen van verkoop gesprek
Een gesprek voeren in een taal die u niet dagelijks spreekt kan lastig zijn en kan afleiden van het doel van het gesprek. Wij kunnen voordat u daadwerkelijk het gesprek aangaat met de klant het verkoopgesprek samen voorbereiden en oefenen. Dit heeft als voordeel dat u sterker in uw schoenen staat en u zich kunt focussen op waar het u om gaat; uw product op een goede manier presenteren en de klant voor u winnen.
Taal-, cultuur- en communicatietraining
Heeft uw bedrijf regelmatig contact met Duitse klanten? Wilt u zich meer in de Duitse taal en bedrijfscultuur verdiepen? Is een telefoongesprek in het Duits nog lastig? Tijdens een training speciaal op uw wensen en uw bedrijf afgestemd, kunnen u en uw medewerkers uw kennis van Duits aanzienlijk verbeteren. Deze trainingen geef ik regelmatig en uw werknemers zullen zich na het volgen van deze training een stuk zekerder voelen in de communicatie met uw Duitse klanten.
Bent u geïnteresseerd en wilt u meer weten over de mogelijkheden van mijn taalservice, schroom dan niet en neem zo snel mogelijk contact op met mij op: beate.hering@succesinduitsland.nl of 06/44 69 00 37
“Bij schriftelijk Duits worden taalfouten niet getolereerd. Correspondentie moet in vlekkeloos Duits zijn opgesteld.”
RVO: Do’s and don’ts in Duitsland